Where academic tradition
meets the exciting future

Matemaattinen todistaminen ja abstrahtointi lukion matematiikan opetuksessa - opetuskokeilu rakenteisten johtojen avulla

Ralph-Johan Back, Tanja Kavander, Martin Nylund, Mia Peltomäki, Tapio Salakoski, Joakim von Wright, Matemaattinen todistaminen ja abstrahtointi lukion matematiikan opetuksessa - opetuskokeilu rakenteisten johtojen avulla. In: Aineenopettajankoulutuksen vaihtoehdot jag tutkimus 2002, Ainedidaktiikan symposiumi 1.2.2002, 24–33, 2002.

Abstract:

Lukion pitkän matematiikan opetuksessa on vähennetty
matemaattisten
lauseiden todistamista viimeisten vuosikymmenien aikana. Tässä
tarkastelemme
kuinka todistamista voitaisiin tuoda takaisin lukiomatematiikkaan
strukturoitua esitystapaa käyttämällä.

Files:

Full publication in PDF-format

BibTeX entry:

@INPROCEEDINGS{pBaKaNyPeSavo02a,
  title = {Matemaattinen todistaminen ja abstrahtointi lukion matematiikan opetuksessa - opetuskokeilu rakenteisten johtojen avulla},
  booktitle = {Aineenopettajankoulutuksen vaihtoehdot jag tutkimus 2002, Ainedidaktiikan symposiumi 1.2.2002},
  author = {Back, Ralph-Johan and Kavander, Tanja and Nylund, Martin and Peltomäki, Mia and Salakoski, Tapio and Wright, Joakim von},
  pages = {24–33},
  year = {2002},
  keywords = {lukio, matematiikka, todistaminen},
}

Belongs to TUCS Research Unit(s): Learning and Reasoning Lab

Edit publication